Murtaza Ekici- Son Damla

 

 
 
  
SON DAMLA SENİN İÇİN/ Murtaza Ekici
 
*
 
Ali Rıza NAVRUZ
KAYSERİ
 
            Esmer aşığı olmasına inat, güneş sarısı saçlar geliyorsa bir şairin aklına ve bütün gözler gök mavisiyse öyle olmamasına karşın, üstüne üstlük; yok sayamadığı onun yokluğuna tut ki yağmurlar yağdırıyorsa, /SON DAMLA SENİN İÇİN/ ismini garipsememek lazım bu kitabın diyorum artık! Bir kor yüreğe dayalı bu eser içerisindeki başka konulu şiirleri de piyon olarak almış olduğuna inanıyorum nedense ben… Şairimizin bu amaçla kitabı, kendi deyimiyle “bitmeye yüz tutmuş mecalini” sarışın bir seher vaktiyle yeniden diriltmek olsa gerek!..
 
        Sayın Ekici’nin elinizdeki bu kitabını yayına hazırlık aşamasında da görmüştüm. Yani Murtaza bu sarı güle hâmileyken henüz. İşte kısa bir zaman sonra da ellerime kondu bu sancının yoğunluğu güzel bir kitap olarak… Kitabın hangi yayınevimde yayınlandığı, ebadı ve sayfa sayısı gibi bilgileri /es/ geçmek sanırım doğrusu olur bu yazımın. Zira bir eserin anlatılması gereken yanı, bence onun çarpıcı ve ters sorunların akıntıları ile yüzleştirme özelliğidir okuyucusunu.
 
        Peki, bu kitaptaki şiirlerin küllisindeki odak nokta bizlere bu görüntüyü verebilmiş mi? Bu soruya; şiirlerin duygusal yoğunluğu açısından –bir darbe şiddetinde olmasa da- verebiliyor diyebiliriz. Şairimiz, duygularının aracısı olan dili bu yoğunluğa paralel bir şekilde rahat ve düz yazıya yakın bir şekilde kullanmış. Yani; kitap okura kolay kabul ettirmiş olacak kendini bir yerde denebilir.
 
        “Yatak mahpus, ben firar” tarzında çarpıcı imgelere oldukça az rastlıyoruz nedense? Nedense gizli dualara benzeyen düşlerine de az yer vermiş görünüyor. Bu konudaki tavsiyem, kalemini kâğıt üzerine koymadan önce şöyle bir yüreği üzerinde gezindirmesi olacak… Kısaca şiirlerinde imgeyi yemekteki tuz ayarından bir miktar daha az kullanmış şairimiz Murtaza Bey.
 
        Ayrıca, gerek ölçülü şiirlerinde ve gerekse serbest tarz denemelerinde güçlü bir ritmin eksikliğini hep hissettim diyebilirim. Unutulmamalıdır ki düz yazıdan şiiri ayıran en önemli özellik şiirin ritmidir, yani dansıdır!.. Yine unutulmamalıdır ki bu özellik “her sabah içilen ilk sigaranın ilk tadını verir” okuyucusuna. Şair Bayram Durbilmez Beyin de tespit ettiği gibi ölçülü şiirlerinin çoğunda âşık tarzını kullanmış şairimiz. Ben burada konu bütünlüğünün kaçırıl-maması kaygısının taşındığına inanıyorum. Bence bu kaygı taşınmamalı ve şiire gereken özgürlük verilmelidir, edebince ve güzelliğinde…
 
        Dikkatimi çeken bir konu da, şairimizin serbest tarz şiirlerinde dizelerin fazlaca uzun oluşu oldu. Okuyucuya gerekli dinlenme zamanını vermeyen bu uzunluk, ayrıca da ritmi boğmuş gibi geldi bana. Hatta bahse konu durum kitapta görüldüğü gibi dize kırılmalarına da sebep olmuş birçok yerlerinde şiirlerin.
 
/Dolmadı mı çilem, yetmez mi daha.
Yolculuk görünür akşam sabaha.
Eğer böyle varır isen Allah’a,
Korkarım sıratı zor geçen gönül../
Diyen şair Murtaza Bey’in gönlü sıratı zor mu geçer, kolay mı bilemem ama bu sevdalı yürek ve de bu şiir kitabı Edeb bezminde sınıfını rahatlıkla geçer diyebilirim. /Hüsranla döndüğü kaçıncı sefer/ sonundaki bu çabasını, bu enerjisini, bu çilesini ve umudunu saygıyla karşılıyor, daha son olmayan damlalarını bekliyorum sarı ya da mor güller üzerine! Bir şebnem niyetiyle…
 
*
KAYSERİ ŞİİR AKŞAMLARI
 
WEB SİTE
http://kayserisiiraksamlari.tr.gg
E-POSTA
kayserisiiraksamlari@hotmail.com
Reklam
 
ŞİİR AKŞAMLARI
 



More Cool Stuff At POQbum.com

*****



şairler buluşuyor

HABERLER
 
KİMLER GELDİ KİMLER GEÇTİ
 
Sitenizesayac.com
GAZETELER
 
 
Bugün 24 ziyaretçi (72 klik) kişi burdaydı!
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=